Emun Aholkularitzakook Euskal Autonomia Erkidegoan aukera berdintasunerako lankidetza erakunde ziurtagiria berretsi dugu. 2012an ziurtagiria lortu genuen lehenbizikoz eta orain berretsi egin dugu.

Emun barruan, pertsona dugu oinarri eta erreferente eta ikuspegi horrekin lan egin izan dugu beti. Lehenbizikoz ziurtagiria lortu  aurretik, erreferente horri genero berdintasun ikuspegia txertatu genion; inplizitutik espliziturako jauzia eginez. Ziurtagiria berrestea, egiten ari garena eta egingo duguna indartzeko laguntza da. Badakigu hobetzekoak dauzkagula eta egitekoak ere bai, baina iparra garbi daukagu.

Irakurtzen jarraitu...
Gure webgune eta blogetan aldaketa teknikoak egin ditugu irakurgailu ezberdinen (tableta, smartphone, eramangarri…) ezaugarrietara egokitu daitezen. Nabarmenena, irakurgailuaren pantaila tamainaren arabera, edukia egokitu egiten da nabigazioa erraztuz eta irakurterrazagoa bilakatuz. Teknikoki gure webgune eta blogak  Responsive web design-eko baldintzak betetzen dituzte.
Emuneko blogak smartphoneetan
Hauek dira gure blog eta webguneak:
– Emuneko web korporatiboa: www.emun.eus
– Hizkuntza zerbitzuetako bloga: www.lantalan.eus
– Kultura zerbitzuetako bloga: www.kulturagara.eus
– Aniztasun zerbitzuetako bloga: www.aniztasuna.eus
– Telp tailerretako bloga: www.telptailerrak.eus

 

Irakurtzen jarraitu...

Emun sortu zenetik lana eta bizitza pertsonalaren arteko orekari garrantzi handia eman diogu eta  uztartzeko neurriak etengabe zaindu eta landu ditugu.

2012. urtean diagnostiko bat egin genuen kontziliazio mailan egiten ari ginena, kolektiboak baloratzeko eta horren arabera dauzkagun neurriekin jarraitzeko eta/edo neurri berriak aztertu eta aplikatzeko. Kontziliazio definizioaren bila Debegesak egindako definizio hau egokia iruditu zitzaigun:

Bizitza pertsonalaren, familia- eta lan-bizitzaren bateratzea, bizitza proiektu baten hainbat arlo bateragarri egiteko modu gisa defini daiteke, de lan-jarduera, familia esparrua eta gainerako jarduerak, dimentsioak, pertsonal esaten zaien eremuak modu egokian bateratzea, azken finean, pertsonek interesak, betebeharrak eta ikuspegi oso batetik behartzat jotzen direnak bateratzeko duten aukera gisa” (Debegesa)

Lanaldi murrizketa arloan,  arrazoi desberdinengatik hartzen da: seme-alabak zaintzeko, gertuko pertsonaren  bat zaintzeko edo borondatezkoa.

Momentu honetan lanaldi murrizketan dagoen pertsona kopurua herena baino gehiagokoa da (31 pertsona murrizketan eta horregatik 8 pertsona behar dira murrizketagatiko orduak estaltzeko). Horrek badu zer esana Emunen alde eta baita bertan lan egiten dugunon alde: lana eta bizitza pertsonala bateratzeko ahalegina egiten dugu irabazi-irabazi ikuspegia bilatzen saiatuz.

Lanaldi murrizketan daudenen profil nagusia seme-alabak dituen emakumea edo gizonezkoa da: emakumezkoa %77 eta gizonezkoak %23 dira. Gizonezko kopurua handia da eta hori ere positibotzat daukagu berdintasunean eragiten ari garen kolektiboa eta enpresa garela adierazten duelako.

Garapen eta egunerokoan,  prestakuntza saioetako, bileretako, bestelako ordutegiak zehazterakoan lanaldi murrizketan edo lana eta bizitza pertsonalaren inguruko egoeraren batean daudenak kontuan hartzen dira.

 

Arlo horietan sakondu eta neurri batzuk mantendu eta berriak martxan jarri ditugu:

  • Ordutegi malgua izatea baldin eta urte osoari dagozkion orduak sartzen badira
  • Sartzeko eta irteteko ordutegi malgua izatea eta
  • Egun ditugun lizentziak mantentzea (mediku ordu, gaixotasun grabeagatikoak…)
  • Etxetik lan egiteko aukera-Telelana (haurdunaldi, familiakoren baten gaixotasun, elurte, mediku kontsulta baten bueltan, bezero baten bisita bueltan…kasuetan)

Sartzeko eta irteteko ordutegi malgua izateko 16 eskari jaso dira aurten; eskatzaileak gehienbat emakumeen eskariak dira (10 emakumezkoenak  eta 6 gizonezkoenak; gizonen proportzioa ere handia da %37,5).

Neurri hauetako gehienak Emuneko sorreratik martxan dauzkagu eta Telelanaren aukera izan da azken urteetako berritasuna. Telelana aplikatzen badihardugu eta gure zerbitzua emateko moduagatik neurri honen aplikazioan eragiteko bereziki hainbat ahalegin egiten dihardugu  faktore (bezeroaren beharrak, EMUNen beharrak, politikak, langilearen lan baldintzak…) ezberdinak zaindu ahal izateko.

Irakurtzen jarraitu...
Joan den ostiralean Emuneko lankideok bezeroenganako orientazioari buruzko formaziozko lan saioa izan genuen. Nerea Urcola etorri zen guregana.
Nereak Net Promoter Score tresna erakutsi egin zigun. Eskala horretan 1-6 puntuatzen dutenak detraktoreak dira, 7-8 puntuatzen dutenak pasiboak eta 9-10 sustatzaileak. Hau da, 9-10 puntuatzen dutenak izango dira gure enpresa beste bezero bati gomendatuko diotenak.
irudia062
Beraz, galdera nagusia da: nola lortu bezeroa asebeteta egotea eta sustatzaile izatea? Eta erantzuna erraza: konfiantza sortuz. Hortaz, zer ezaugarri dauzka bezeroenganako orientatuta dagoen enpresa batek konfiantza sortzeko?

Horren inguruan ibili ginen talde txikietan, Emun eta bakoitzaren jarduna hobetzeko proposamenak eginez, bezeroenganako orientazioan sakonduz eta nor bere burua zorrotz aztertuz. Izan ere, ezinbestekoa iruditzen zaigu horrelako galderei erantzuna aurkitzen saiatzea eta zerbitzua etengabe hobetzea.
Irakurtzen jarraitu...

Atzo Emuneko 40 bat teknikarik kudeaketa aurreratua zer den ikasteko aukera izan genuen. Euskalit-eko teknikari den Galder Lasuen gurera etorri zen horien ingurukoak azaltzera.

Galder Lasuen

Izan ere, kudeaketa aurreratuak honako galdera honi eman nahi dio erantzun: Zer izan behar du kontuan enpresa batek lehiakorragoa izateko? Horretarako, sei elementu hartu behar dira kontuan: estrategia, bezeroak, pertsonak, berrikuntza, gizartea eta emaitzak.

Kudeaketa aurreratuaren eredua aurkezteaz gain, ariketa bat egin genuen. Ariketa horretan kudeaketa aurreratuaren sisteman hizkuntzaren kudeaketa nola txertatu izan genuen aztergai.

Irakurtzen jarraitu...

Aurten 1000 pertsona inguruk bere kudeaketarekiko ezagutza eguneratuko dute Kudeaketa Aurreratuaren Eredu berriaren arabera, Ebaluazio Klubeko birziklatzean parte hartuz. EMUNeko zuzendaritzako kide batzuk eta hainbat prozesu arduradunek ere parte hartuko dugu ebaluatzaileen klubeko kide garen aldetik. Orain 12 urte hasi ginen Euskalitekin gai hauek lantzen eta harrez gero formazio saioak, autoebaluazioak, inguruko erakundeetako praktika onak eta kanpo kontrasteak aprobetxatu ditugu gure kudeaketan aurrera egiteko, betiere bikaintasunaren ikuspegitik.

Irakurtzen jarraitu...

Apirilaren 18an eta maiatzaren 2an Donazaharreko Lutxi borda gunean 36 pertsonak hartu dute parte Ipar Euskal Herriko barnealdean egin den lehen Telp tailerrean. Gainera, Baxenabarreko euskara elkarteen artean antolatu duten lehen ekitaldia izan da.

Arrakastatsuak izan dira saio biak. Asko ikasi dute eurek eta asko ikasi dugu Emunekook ere. Aurrerantzean lankidetza bide batzuk ireki dira eta saio gehiago izango direla dudarik ez da. Parte hartu zuten lau kideren iritziak jasotzen ditu honako bideo honek:

Irakurtzen jarraitu...